Zapytanie ofertowe nr 13/2017/ScaleUp
na przeprowadzenie szkolenia i doradztwa prawnego dotyczącego przygotowania spółki do procesów, związanych z inwestycjami kapitałowymi oraz wyjść inwestycyjnych dla Beneficjentów projektu KPT ScaleUp realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Celem programu akceleracyjnego KPT ScaleUp realizowanego w ramach projektu nr POIR.02.04.01-0008/16, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020, jest wspieranie rozwoju przedsiębiorców poprzez zwiększenie współpracy startupów z dużymi firmami w celu komercjalizacji i wdrożeń innowacyjnych rozwiązań. Przeprowadzenie szkolenia i doradztwa z zasad konstruowania umów, tworzenia odpowiednich zapisów oraz regulowania współpracy pomiędzy założycielami stanowi pomoc dla Beneficjentów końcowych, która jest przyznawana w ramach wsparcia szkoleniowo – doradczego.
W efekcie przeprowadzonego szkolenia i doradztwa Beneficjenci powinni uzyskać wiedzę z zakresu zasad tworzenia umów spółki oraz umów inwestycyjnych.
I. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie udzielane jest w oparciu o zasadę konkurencyjności określoną w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” Ministerstwa Rozwoju.
Postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.
II. KPT ScaleUp - PODSTAWOWE INFORMACJE
Strona informacyjna: http://www.kpt.krakow.pl/scaleup/
a) Oficjalna nazwa Projektu to KPT ScaleUp.
b) Projekt obejmuje 13-tygodniowy program akceleracyjny dla startupów tworzących innowacyjne rozwiązania dla przemysłu (Industry 4.0, IIoT) lub w obszarze smart city.
c) W programie biorą udział firmy istniejące na rynku nie dłużej niż 5 lat i będące już na pewnym etapie rozwoju (posiadające przynajmniej prototyp rozwiązania B2B).
d) Partnerami akcelerowanych firm są duże, doświadczone podmioty: przedsiębiorstwa przemysłowe oraz drugie co do wielkości lotnisko w Polsce.
e) Efektem programu ma być wdrożenie i komercjalizacja innowacyjnych rozwiązań wypracowanych przez startupy.
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Ogólny przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest szkolenie i doradztwo prawne dotyczącego przygotowania spółki do procesów, związanych z inwestycjami kapitałowymi oraz wyjść inwestycyjnych dla Beneficjentów projektu KPT ScaleUp, tj. mikro-przedsiębiorców lub małych przedsiębiorców działających w formie spółki kapitałowej nie dłużej niż 5 lat (startupów). Wskazana tematyka doradztwa wynika z potrzeb Beneficjentów zidentyfikowanych w trakcie procesu aplikacji i w pierwszym okresie pracy z firmami.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest w szczególności wykonanie następujących usług:
a) szkolenie nt. zapisów umów inwestycyjnych i term sheet. W trakcie szkolenia powinny zostać omówione w szczególności zagadnienia takie jak: drag along, tag along, liquidation preference, vesting, klauzula poufności i wyłączności oraz prezentacja case study transakcji z udziałem inwestorów amerykańskich.
Szkolenie zostanie przeprowadzone dla maksymalnie 23 startupów w ramach w dwóch edycji Projektu (pierwsza edycja w sierpniu 2017 – 11 Beneficjentów, druga edycja w styczniu 2018 - 12 Beneficjentów).
Czas trwania szkolenia 6h (przy czym 1 godzina to 45 minut).
b) przeprowadzenie doradztwa, polegającego na przeglądzie umowy spółki pod kątem uprawnień założycieli, regulacji ich wzajemnej współpracy oraz w kontekście potencjalnego wejścia inwestycyjnego. Zamawiający informuje, że spółki biorące udział w Projekcie nie mają umów założycielskich, dlatego część zagadnień, zwyczajowo objętych tą umową, powinna być regulowana umową spółki. W trakcie doradztwa uczestnicy powinni otrzymać propozycje ewentualnych korekt/aneksów oraz omówienie zagrożeń i ryzyk dla spółki. Po analizie umów wykonawca przedstawi propozycje kilku/kilkunastu klauzul/zapisów, które mogą zostać zastosowane w odniesieniu do sytuacji, pojawiających się w analizowanych startupach (1 lista klauzul dla grupy Beneficjentów w danej edycji – łącznie 2 listy).
Doradztwo zostanie wykonane dla maksymalnie 23 Beneficjentów w ramach dwóch edycji Projektu (pierwsza edycja – 11 Beneficjentów, druga edycja-12 Beneficjentów).
Zaplanowany czas doradztwa wynosi 5 godzin dla każdego Beneficjenta w tym 4 h na analizę umowy oraz 1 h na omówienie zagadnień ze startupem, łącznie 115 godzin. (przy czym 1 godzina to 60 minut)
Wykonawca po przeprowadzeniu szkolenia oraz doradztwa zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu potwierdzenia wykonania usług – lista obecności.
Ostateczny termin opracowania i dostarczenia dokumentacji w postaci listy obecności oraz propozycji klauzul to w przypadku 1. edycji 31 sierpnia 2017 r., a w przypadku 2. edycji to 9 lutego 2018 r. Na dokumentacji zostaną umieszczone odpowiednie logotypy oraz informacja o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Logotypy oraz treść informacji o współfinansowaniu zostaną dostarczone przez Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia ilości doradztwa w przypadku zmniejszenia ilości przedsiębiorstw uczestniczących w programie akceleracyjnym z przyczyn od niego niezależnych.
Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest do przedstawienia planu świadczenia usługi wraz z ramowym harmonogramem. Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji harmonogramu do dnia podpisania umowy.
IV. KODY CPV:
79221000-9 - Usługi w zakresie doradztwa
79111000-5 – usługi w zakresie doradztwa prawnego
80510000-2 – Usługi szkolenia specjalistycznego
V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Usługa zostanie wykonana w dwóch etapach:
· pierwszy: szkolenie w dniu 3 sierpnia oraz indywidualne doradztwo dla 11 firm w dniach 8-11 sierpnia 2017 r.,
· drugi: szkolenie i indywidualne doradztwo listopad 2017 r. Szczegółowe terminy zostaną ustalone w porozumieniu z Wykonawcą po zrekrutowaniu 12 firm do programu akceleracyjnego, nie później niż 30 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
Analiza umowy odbywać się będzie w siedzibie Wykonawcy, po uprzednim dostarczeniu umowy przez startup.
Zamawiający zapewnia zaplecze techniczne do przeprowadzenia szkolenia i doradztwa.
Zamawiający zastrzega, iż harmonogram i częstotliwość doradztwa mogą ulec zmianie w celu dostosowania do potrzeb Beneficjentów projektu.
Płatności nastąpią w dwóch ratach: po wykonaniu przedmiotu zamówienia w ramach każdego etapu opisanego powyżej.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU DLA WYKONAWCY:
Do składania ofert uprawnieni są wyłącznie Wykonawcy spełniający poniższe warunki:
1) Nie są powiązani z Zamawiającym osobowo ani kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu udziałów lub co najmniej 5% akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawianiu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2) W ciągu ostatnich 3 lat świadczyli usługi doradztwa prawnego dla co najmniej 5 startupów technologicznych, wykazane w załączniku nr 1 do oferty.
3) W ciągu ostatnich 3 lat świadczyli usługi doradztwa prawnego dla co najmniej 3 transakcji inwestycyjnych, w których stroną był inwestor zagraniczny, wymienione w załączniku nr 2.
4) Dysponują co najmniej dwiema osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonywania wymaganej przedmiotem zamówienia usługi szkolenia tj. posiadające minimum 5-cio letnie doświadczenie pracy, jako radca prawny lub adwokat oraz posiadające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń – min. 2 szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty krótkie cv obu osób, ze wskazaniem dla każdej z nich doświadczenia szkoleniowego w ciągu ostatnich 3 lat (2 szt. cv)
5) Są dyspozycyjni w całym okresie realizacji zamówienia.
6) Znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej umożliwiającej wykonanie zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wymagane doświadczenie w załączniku nr 2 i 3 oraz cv osób.
Warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenione w formule „spełnia/nie spełnia” na podstawie -oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca, który nie spełni warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
VII. OFERTA I TERMIN JEJ ZŁOŻENIA:
Należy przedstawić pisemną ofertę składającą się z następujących elementów:
1) Załącznik nr 1: Wypełniony formularz oferty zgodnie z załączonym wzorem.
2) Załącznik nr 2: Wykaz dokumentujący świadczenie usług doradztwa prawnego dla co najmniej 5 startupów technologicznych w ciągu ostatnich 3 lat .
3) Załącznik nr 3: Wykaz dokumentujący świadczenie usług doradztwa prawnego dla 3 transakcji inwestycyjnych z udziałem inwestora zagranicznego w ciągu ostatnich 3 lat.
4) 2 cv osób dedykowanych do prowadzenia szkolenia, dokumentujące ich doświadczenie, jako radcy prawnego lub adwokata oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń min. 2 szkolenia.
Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów w ofercie spowoduje, że nie będzie ona rozpatrywana.
Wypełniony i podpisany formularz oferty będący załącznikiem do niniejszego zapytania wraz
z dokumentami określonymi powyżej należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (w sekretariacie,
ul. Podole 60, 30-394 Kraków) z dopiskiem „Zapytanie ofertowe nr 13/2017/ScaleUp” w terminie do dnia 13 lipca 2017 r. do godz. 8:30. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 13 lipca o godz. 9:30.
VIII. KRYTERIUM OCENY OFERT:
W przedmiotowym postępowaniu przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający zastosuje następujące kryteria:
1) Cena – 100 pkt.
Dla celów porównania ofert w zakresie kryterium ceny brana będzie pod uwagę cena brutto określona w Formularzu Oferty.
Cenę brutto za wykonanie zamówienia należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena powinna obejmować całkowity koszt realizacji zamówienia objętego zapytaniem ofertowym.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
IX. INFORMACJE DODATKOWE:
1) Osoba do kontaktu: Angelika Popławska, tel. 12 345 32 21
apoplawska@kpt.krakow.pl
kptscaleup@kpt.krakow.pl
2) Oferta jest składana w formie pisemnej w zamkniętej kopercie.
3) Do oferty należy załączyć wykaz dokumentów zgodnie z pkt. VII zapytania ofertowego.
4) Oferta winna być podpisana zgodnie z zasadą reprezentacji.
5) Ofertę należy złożyć w PLN. Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone w PLN.
6) Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
7) Termin związania ofertą wynosi 30 dni kalendarzowych.
8) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
9) Krakowski Park Technologiczny sp. z o. o. zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podawania przyczyn.
10) Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia Wykonawcy, wybranemu w wyniku przeprowadzonej procedury, zamówienia uzupełniającego. Przedmiot zamówienia uzupełniającego będzie zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego i będzie polegać na przeprowadzeniu dodatkowych 46 godzin doradztwa opisanego w pkt III b niniejszego zapytania.