Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o.

Aktualnie znajdujesz się na:

Zapytanie ofertowe nr 13/2017/ScaleUp

na przeprowadzenie szkolenia i doradztwa prawnego dotyczącego przygotowania spółki do procesów, związanych z inwestycjami kapitałowymi oraz wyjść inwestycyjnych dla Beneficjentów projektu KPT ScaleUp realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Celem programu akceleracyjnego KPT ScaleUp realizowanego w ramach projektu nr POIR.02.04.01-0008/16, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020, jest wspieranie rozwoju przedsiębiorców poprzez zwiększenie współpracy startupów z dużymi firmami w celu komercjalizacji i wdrożeń innowacyjnych rozwiązań. Przeprowadzenie szkolenia i doradztwa z zasad konstruowania umów, tworzenia odpowiednich zapisów oraz regulowania współpracy pomiędzy założycielami stanowi pomoc dla Beneficjentów końcowych, która jest przyznawana w ramach wsparcia szkoleniowo – doradczego.
W efekcie przeprowadzonego szkolenia i doradztwa Beneficjenci powinni uzyskać wiedzę z zakresu zasad tworzenia umów spółki oraz umów inwestycyjnych.

I. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie udzielane jest w oparciu o zasadę konkurencyjności określoną w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” Ministerstwa Rozwoju.

Postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. 

 

II. KPT ScaleUp - PODSTAWOWE INFORMACJE

Strona informacyjna: http://www.kpt.krakow.pl/scaleup/

a)       Oficjalna nazwa Projektu to KPT ScaleUp.

b)      Projekt obejmuje 13-tygodniowy program akceleracyjny dla startupów tworzących innowacyjne rozwiązania dla przemysłu (Industry 4.0, IIoT) lub w obszarze smart city.

c)       W programie biorą udział firmy istniejące na rynku nie dłużej niż 5 lat i będące już na pewnym etapie rozwoju (posiadające przynajmniej prototyp rozwiązania B2B).

d)      Partnerami akcelerowanych firm są duże, doświadczone podmioty: przedsiębiorstwa przemysłowe oraz drugie co do wielkości lotnisko w Polsce.

e)      Efektem programu ma być wdrożenie i komercjalizacja innowacyjnych rozwiązań wypracowanych przez startupy. 

 

III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

1.    Ogólny przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest szkolenie i doradztwo prawne dotyczącego przygotowania spółki do procesów, związanych z inwestycjami kapitałowymi oraz wyjść inwestycyjnych dla Beneficjentów projektu KPT ScaleUp, tj. mikro-przedsiębiorców lub małych przedsiębiorców działających w formie spółki kapitałowej nie dłużej niż 5 lat (startupów). Wskazana tematyka doradztwa wynika z potrzeb Beneficjentów zidentyfikowanych w trakcie procesu aplikacji i w pierwszym okresie pracy z firmami.

 

2.    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest w szczególności wykonanie następujących usług:

 

a)      szkolenie nt. zapisów umów inwestycyjnych i term sheet. W trakcie szkolenia powinny zostać omówione w szczególności zagadnienia takie jak: drag along, tag along, liquidation preference, vesting, klauzula poufności i wyłączności oraz prezentacja case study transakcji z udziałem inwestorów amerykańskich.

Szkolenie zostanie przeprowadzone dla maksymalnie 23 startupów w ramach w dwóch edycji Projektu (pierwsza edycja w sierpniu 2017 – 11 Beneficjentów, druga edycja w styczniu 2018  - 12 Beneficjentów).

Czas trwania szkolenia 6h (przy czym 1 godzina to 45 minut).

b)     przeprowadzenie doradztwa, polegającego na przeglądzie umowy spółki pod kątem uprawnień założycieli, regulacji ich wzajemnej współpracy oraz w kontekście potencjalnego wejścia inwestycyjnego. Zamawiający informuje, że  spółki biorące udział w Projekcie nie mają umów założycielskich, dlatego część zagadnień, zwyczajowo objętych tą umową, powinna być regulowana umową spółki. W trakcie doradztwa uczestnicy powinni otrzymać propozycje ewentualnych korekt/aneksów oraz omówienie zagrożeń i ryzyk dla  spółki. Po analizie umów wykonawca przedstawi propozycje kilku/kilkunastu klauzul/zapisów, które mogą zostać zastosowane w odniesieniu do sytuacji, pojawiających się w analizowanych startupach (1 lista klauzul dla grupy Beneficjentów w danej edycji – łącznie 2 listy).

Doradztwo zostanie wykonane dla maksymalnie 23 Beneficjentów w ramach dwóch edycji Projektu (pierwsza edycja  – 11 Beneficjentów, druga edycja-12 Beneficjentów).

Zaplanowany czas doradztwa wynosi 5 godzin dla każdego Beneficjenta w tym 4 h na analizę umowy oraz 1 h na omówienie zagadnień ze startupem, łącznie 115 godzin. (przy czym 1 godzina to 60 minut)

Wykonawca po przeprowadzeniu szkolenia oraz doradztwa zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu potwierdzenia wykonania usług – lista obecności.

Ostateczny termin opracowania i dostarczenia dokumentacji w postaci listy obecności oraz propozycji klauzul to w przypadku 1. edycji 31 sierpnia 2017 r., a w przypadku 2. edycji to 9 lutego 2018 r. Na dokumentacji zostaną umieszczone odpowiednie logotypy oraz informacja o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Logotypy oraz treść informacji o współfinansowaniu zostaną dostarczone przez Zamawiającego.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia ilości doradztwa w przypadku zmniejszenia ilości przedsiębiorstw uczestniczących w programie akceleracyjnym z przyczyn od niego niezależnych.

Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest do przedstawienia planu świadczenia usługi wraz z ramowym harmonogramem. Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji harmonogramu do dnia podpisania umowy.

 

IV. KODY CPV:

79221000-9 - Usługi w zakresie doradztwa

79111000-5 – usługi w zakresie doradztwa prawnego

80510000-2 – Usługi szkolenia specjalistycznego

 

V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 

Usługa zostanie wykonana w dwóch etapach:

·         pierwszy: szkolenie w dniu 3 sierpnia oraz indywidualne doradztwo dla 11 firm w dniach 8-11 sierpnia 2017 r.,

·         drugi: szkolenie i indywidualne doradztwo listopad 2017 r. Szczegółowe terminy zostaną ustalone w porozumieniu z Wykonawcą po zrekrutowaniu 12 firm do programu akceleracyjnego, nie później niż 30 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.

 

Szkolenie i omówienie wniosków z analizy umowy odbywać się będzie w siedzibie Zamawiającego: Krakowski Park Technologiczny, ul. Podole 60.

Analiza umowy odbywać się będzie w siedzibie Wykonawcy, po uprzednim dostarczeniu umowy przez startup.

Zamawiający zapewnia zaplecze techniczne do przeprowadzenia szkolenia i doradztwa.

 

Zamawiający zastrzega, iż harmonogram i częstotliwość doradztwa mogą ulec zmianie w celu dostosowania do potrzeb Beneficjentów projektu.

Płatności nastąpią w dwóch ratach: po wykonaniu przedmiotu zamówienia w ramach każdego etapu opisanego powyżej.

 

VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU DLA WYKONAWCY:

 

Do składania ofert uprawnieni są wyłącznie Wykonawcy spełniający poniższe warunki:

 

1)      Nie są powiązani z Zamawiającym osobowo ani kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

a)       uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

b)      posiadaniu udziałów lub co najmniej 5% akcji,

c)       pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d)      pozostawianiu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2)      W ciągu ostatnich 3 lat świadczyli usługi doradztwa prawnego dla co najmniej 5 startupów technologicznych, wykazane w załączniku nr 1 do oferty.

3)      W ciągu ostatnich 3 lat świadczyli usługi doradztwa prawnego dla co najmniej 3 transakcji inwestycyjnych, w których stroną był inwestor zagraniczny, wymienione w załączniku nr 2.

4)      Dysponują co najmniej dwiema osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonywania wymaganej przedmiotem zamówienia usługi szkolenia tj. posiadające minimum 5-cio letnie doświadczenie pracy, jako radca prawny lub adwokat oraz posiadające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń – min. 2 szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty krótkie cv obu osób, ze wskazaniem dla każdej z nich doświadczenia szkoleniowego w ciągu ostatnich 3 lat (2 szt. cv)

5)      Są dyspozycyjni w całym okresie realizacji zamówienia.

6)      Znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej umożliwiającej wykonanie zamówienia.

 

Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wymagane doświadczenie w załączniku nr 2 i 3 oraz cv osób.

Warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenione w formule „spełnia/nie spełnia” na podstawie -oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca, który nie spełni warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

VII. OFERTA I TERMIN JEJ ZŁOŻENIA:

 

Należy przedstawić pisemną ofertę składającą się z następujących elementów:

 

1)        Załącznik nr 1: Wypełniony formularz oferty zgodnie z załączonym wzorem.

2)        Załącznik nr 2: Wykaz dokumentujący świadczenie usług  doradztwa prawnego  dla co najmniej 5 startupów technologicznych w ciągu ostatnich 3 lat .

3)        Załącznik nr 3: Wykaz dokumentujący świadczenie usług doradztwa prawnego  dla 3 transakcji inwestycyjnych z udziałem inwestora zagranicznego w ciągu ostatnich 3 lat.

4)        2 cv osób dedykowanych do prowadzenia szkolenia, dokumentujące ich doświadczenie, jako radcy prawnego lub adwokata oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń min. 2 szkolenia.

 

Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów w ofercie spowoduje, że nie będzie ona rozpatrywana.

 

Wypełniony i podpisany formularz oferty będący załącznikiem do niniejszego zapytania wraz
z dokumentami określonymi powyżej należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (w sekretariacie,
ul. Podole 60, 30-394 Kraków) z dopiskiem „Zapytanie ofertowe nr 13/2017/ScaleUp” w terminie do dnia 13 lipca 2017 r. do godz. 8:30. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 13 lipca o godz. 9:30.

 

VIII. KRYTERIUM OCENY OFERT:

 

W przedmiotowym postępowaniu przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający zastosuje następujące kryteria:

1)        Cena – 100 pkt.

Dla celów porównania ofert w zakresie kryterium ceny brana będzie pod uwagę cena brutto określona w Formularzu Oferty.

Cenę brutto za wykonanie zamówienia należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena powinna obejmować całkowity koszt realizacji zamówienia objętego zapytaniem ofertowym.

Zamawiający nie pokrywa kosztów noclegu, transportu ani wyżywienia osób prowadzących szkolenie i doradztwo.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

 

IX. INFORMACJE DODATKOWE:

1)             Osoba do kontaktu: Angelika Popławska, tel. 12 345 32 21

                  apoplawska@kpt.krakow.pl

                  kptscaleup@kpt.krakow.pl

2)             Oferta jest składana w formie pisemnej w zamkniętej kopercie.

3)             Do oferty należy załączyć wykaz dokumentów zgodnie z pkt. VII zapytania ofertowego.

4)             Oferta winna być podpisana zgodnie z zasadą reprezentacji.

5)             Ofertę należy złożyć w PLN. Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone w PLN.

6)             Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

7)             Termin związania ofertą wynosi 30 dni kalendarzowych.

8)             Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

9)             Krakowski Park Technologiczny sp. z o. o. zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podawania przyczyn.

10)          Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia Wykonawcy, wybranemu w wyniku przeprowadzonej procedury, zamówienia uzupełniającego. Przedmiot zamówienia uzupełniającego będzie zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego i będzie polegać na przeprowadzeniu dodatkowych 46 godzin doradztwa opisanego w pkt III b niniejszego zapytania.

Metadane

Data publikacji : 05.07.2017
Data modyfikacji : 14.07.2017
Podmiot udostępniający informację:
Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o.
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Agnieszka Turczyńska
Osoba modyfikująca informację:
Agnieszka Turczyńska

Opcje strony

do góry